نحوه ساختن گیف با کنوا

آموزش ساخت گیف با کنوا

تیتر های مطلب

در این مقاله به آموزش ساخت گیف با کنوا خواهیم پرداخت. GIFها یکی از محبوب ترین فرمت های تصویری برای انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی و وب سایت ها هستند. ایجاد GIF ها باعث جذاب تر شدن محتوا، جذب توجه بیشتر افراد و ارتقاء تجربه کاربری می شود. Canva، یک ابزار طراحی آنلاین، امکان ساخت GIF های شگفت انگیز را به کاربران خود می دهد. در این مقاله، به شما نحوه ساخت گیف در کنوا را آموزش می دهیم. با هایپر اکانت همراه باشید.

معرفی کنوا

Canva یک ابزار طراحی آنلاین قدرتمند است که به کاربران امکان ساخت انواع مختلف محتواهای بصری را می‌دهد. این ابزار کاربردی برای طراحی گرافیکی، ایجاد پوستر، لوگو، کارت ویزیت، پست های شبکه های اجتماعی، اسلاید‌ها، تصاویر متحرک و گیف ها، و غیره استفاده می‌شود. با رابط کاربری ساده و کاربرپسند Canva، همه‌ی افراد حتی بدون تجربه‌ی حرفه‌ای در طراحی، می‌توانند محتوای خلاقانه و حرفه‌ای خود را به سادگی ایجاد کنند.

Canva ابزاری کاملاً آنلاین است اما برای استفاده از تمامی امکانات و ویژگی های آن بدون محدودیت، داشتن اشتراک کنوا پریمیوم لازم است. همچنین، نسخه های موبایلی اپلیکیشن Canva برای دستگاه های هوشمند نیز موجود است که به کاربران امکان ساخت و ویرایش محتوا را در حالت های مختلف فراهم می‌کند. با این ابزار قدرتمند، هر کسی می‌تواند به راحتی طراح خلاقانه ای باشد و محتوای بصری جذاب و حرفه ای ایجاد کند.

نحوه ساخت گیف با کنوا

در ادامه به آموزش نحوه ساخت گیف با کنوا خواهیم پرداخت:

ورود به Canva

ابتدا به وب سایت Canva مراجعه کنید و یا اپلیکیشن Canva را در گوشی خود نصب کنید. اگر حساب کاربری در کنوا ندارید، یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید و وارد شوید. در غیر این صورت، با اطلاعات حساب کاربری خود وارد شوید.

ایجاد یک صفحه جدید

پس از ورود به Canva، روی دکمه ایجاد یک صفحه جدید یا “Create a design” کلیک کنید. در پنجره‌ای که باز می‌شود، ابعاد مد نظر خود را انتخاب کنید یا به صورت دستی وارد کنید.

افزودن المان‌ها و طراحی گیف در کنوا

حالا صفحه طراحی Canva باز می‌شود. از اطلاعات دریافتی در مرحله قبل، ابعاد و نوع فایل GIF تعیین شده‌اند. برای طراحی GIF، می‌توانید از اشکال، تصاویر، متن‌ها، و تصاویر متحرک استفاده کنید. این المان ها را میتوانید با جستجو در بخش Elements پیدا کنید و به طرح خود اضافه کنید.

نحوه ساختن گیف با کنوا

المان‌های مورد نظر را با کلیک و کشیدن به صفحه طراحی اضافه کنید. می‌توانید اندازه، موقعیت، و سبک المان‌ها را به دلخواه تغییر دهید و از افکت‌ها و تنظیمات مختلف استفاده کنید.

ایجاد حرکت ها و انیمیشن های گیف

یکی از ویژگی‌های جذاب کنوا برای ساخت گیف، امکان افزودن حرکت‌ها به المان‌ها است. با انتخاب المان مورد نظر، روی دکمه “Animation” کلیک کنید و یکی از انواع حرکت‌ها را انتخاب کنید، مانند پرش، چرخش، پاره‌کردن و غیره. حرکت‌ها را تنظیم کنید و اگر نیاز دارید، تکرار آن‌ها را تعیین کنید.

ساخت گیف با کنوا

پیش‌نمایش و ذخیره‌سازی طرح در کنوا

بعد از افزودن المان‌ها و تنظیم حرکت‌ها، می‌توانید پیش‌نمایش GIF را مشاهده کنید و اطمینان حاصل کنید که همه چیز به دلخواه شما است. در صورت رضایت از نتیجه، روی دکمه “Download” کلیک کنید و گزینه‌های ذخیره‌سازی و انتشار را انتخاب کنید. معمولاً انتخاب فرمت GIF پیش‌فرض است.

ساخت گیف در کنوا امری ساده و لذت‌بخش است. با استفاده از ابزارهای آنلاین Canva و اضافه کردن حرکت‌ها به المان‌ها، می‌توانید GIFهای خلاقانه و جذاب را برای شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها و محتوای دیگر ایجاد کنید. این روش به شما امکان می‌دهد تا محتوای خود را به یک سطح جدید از جذابیت و تاثیرگذاری برسانید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اخبار روز تکنولوژی صفحه اینستاگرام و کانال تلگرام ما را دنبال کنید.

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه
فروشگاه