ویدیو های یوتیوب

آموزش افزودن زیرنویس فارسی به ویدیو های یوتیوب

تیتر های مطلب

یوتیوب به صورت یک سرویس رایگان ارائه می‌شود و با قابلیت افزودن زیرنویس فارسی هر فردی می‌تواند ویدیوهای خلاقانه، آموزشی، سرگرم‌کننده و حتی اخبار و رویدادهای مهم را در این پلتفرم تماشا کند. با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند، یوتیوب توانسته است به کاربران خود ویدیوهای مرتبط با علایقشان را پیشنهاد دهد و تجربه تماشای آنلاین را برای همه بهبود ببخشد.

یکی از قابلیت‌های بسیار مهم در یوتیوب، امکان افزودن زیرنویس فارسی برای ویدیوها است. زیرنویس‌ها امکان تماشای ویدیوها برای افرادی که مشکلات زبان دارند و نمیتوانند زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و غیره را متوجه شوند اما محتوایی که میخواهند نگاه کنند به این زبان است را حل میکند. با هایپر اکانت همراه باشید.

خرید اکانت یوتیوب پریمیوم

نحوه افزودن زیرنویس فارسی در ویدیو های یوتیوب

یوتیوب محتوا های گسترده و زیادی را به زبان های مختلف و زنده دنیا در خود جای داده است. طبیعی است که بیشتر محتوا های منتشر شده در این پلتفرم به زبان انگلیسی میباشند و کسانی که تسلط زیادی به این زبان ندارند نمیتوانند از این محتوا ها استفاده کنند.

از آنجایی که یوتیوب زیر مجموعه شرکت گوگل میباشد پس قطغا قابلیت های خفن و زیادی دارد. یکی از این قابلیت ها ساخت زیرنویس اتوماتیک است. این قابلیت امکان شناسایی و ساخت زیر نویس برای بسیاری از زبان ها مانند انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، عربی و غیره را دارد. با کمک این قابلیت امکان دسترسی به زیرنویس همه ویدیو ها حتی آن دسته از ویدیو ها که زیرنویس از پیش ساخته شده ندراند نیز میتوان دسترسی پیدا کرد.

نحوه فعالسازی و افزودن زیرنویس فارسی ویدیو های یوتیوب در کامپیوتر و گوشی کمی باهم متفاوت هستند. افزودن زیرنویس فارسی برای ویدیو های یوتیوب در کامپیوتر ساده تر و آسان تر است. در ادامه به آموزش افزودن زیرنویس فارسی برای کامپیوتر و گوشی میپردازیم.

افزودن زیرنویس فارسی به ویدیو های یوتیوب در کامپیوتر

برای افزودن زیرنویس فارسی به ویدیو های یوتیوب ابتدا وارد وبسایت رسمی یوتیوب میشویم. سپس ویدیو مد نظر را باز میکنیم و طبق مراحل زیر عمل میکنیم:

  • بر روی گزینه CC کلیک میکنیم تا زیرنویس هماهنگ با زبان اصلی ویدیو فعال شود.
  • سپس بر روی چرخ دنده کلیک کرده و گزینه Subtitles/CC را انتخاب میکنیم.

ویدیو های یوتیوب

  • پس از آن در منوی جدید تا پائین لیست اسکرول کرده و گزینه Auto Translation را انتخاب میکنیم.

ویدیو های یوتیوب

  • در لیست زبان ها، Persian را انتخاب میکنیم.

ویدیو های یوتیوب

در نهایت زیرنویس فارسی به صورت تقریبا خوانا و قابل فهم برایتان نشان داده میشود.

ویدیو های یوتیوب

افزودن زیرنویس فارسی به ویدیو های یوتیوب در گوشی

برنامه یوتیوب برای همه گوشی های هوشمند قابل نصب و استفاده میباشد اما قابلیت Auto Translation در بخش لیست زبان ها، زبان فارسی را ندارد. در ادامه ترفندی برای عبور از این محدودیت به شما عزیزان آموزش داده میشود:

  • ابتدا وارد برنامه گوگل کروم شده و سه خط را بزنید.
  • گزینه Desktop Site را فعال کنید.

ویدیو های یوتیوب

  • در کادر مخصوص وارد کردن لینک، Youtube.com را بنویسید و جستجو کنید.
  • سپس ویدیو مد نظر را باز کنید.
  • بر روی گزینه CC کلیک میکنیم تا زیرنویس هماهنگ با زبان اصلی ویدیو فعال شود.
  • سپس بر روی چرخ دنده کلیک کرده و گزینه Subtitles/CC را انتخاب میکنیم.
  • پس از آن در منوی جدید گزینه Auto Translation را انتخاب کرده و در لیست زبان ها، Persian را انتخاب میکنیم.

در نهایت زیرنویس فارسی به صورت تقریبا خوانا و قابل فهم برایتان نشان داده میشود.

دقت داشته باشید اگر گزینه Desktop Site فعال نباشد این قابلیت افزودن زیرنویس فارسی در دسترس نخواهد بود، اگر تب جدیدی باز کردید حتما به این نکته توجه کنید.

جهت دسترسی به محتوای اختصاصی یوتیوب، رهایی از تبلیغات آزار دهنده، امکان دانلود ویدیو ها و همچنین دسترسی کامل به بخش یوتیوب موزیک، میتوانید به صفحه خرید اکانت یوتیوب پریمیوم مراجعه کنید و اشتراک یوتیوب پریمیوم را بر روی حساب شخصی تان به صورت قانونی فعالسازی کنید. همچنین در صورت اتمام اشتراک امکان تمدید نیز وجود دارد و میتوانید یک تجربه دلچسب از یوتیوب داشته باشید.

خرید اکانت یوتیوب پریمیوم

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اخبار روز تکنولوژی صفحه اینستاگرام و کانال تلگرام ما را دنبال کنید.

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه
فروشگاه